2021 Lapland - Kalevala dames op bezoek

Een presentatie van mijn werk in de residency is ook een goed moment om wat mensen uit te nodigen om naar het werk te kijken en wat reacties te krijgen.



In 2019 was ik door de lokale groep van de Kalevala dames vereniging uitgenodigd voor hun jaarlijks evenement over klederdrachten. 


Dit leek mij een goede gelegenheid om hen terug te vragen en iets over mijn textiel werk te delen. Op donderdag kwamen ze langs en zijn hier de hele middag bleven. Eerst koffie en stroopwafels en lokale cakes.



Daarna een praatje van mij en heel wat vragen van de dames. Daarna naar het werk kijken, en vooral ook voelen.




Eén van de grappigste momenten van de middag was de discussie over mijn nieuwe project met bontmutsen. Ik wist niet dat Finnen zo vreselijk konden kletsen.



In november zal ik iets meer over deze bontmutsen schrijven.

De dames hebben ook nog een verslag van deze middag in de lokale krant geplaatst!




Als dank voor de middag heb ik nog een geweven tafelkleed van de dames gekregen, vreselijk aardig van hen!






Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Lapland Reminiscenties

2022 Netjes - nu en toen

2023 Stammen en Stronken