2021 Werken in Fins Lapland - Into The Woods

Hier word ik vrolijk van! Je komt een paar duizend kilometer van huis bij je eindbestemming aan en dan zie je een aankondiging van je eigen werk aan de toegangsweg van de stad. 


Er was deze zomer toch nog een mogelijkheid om naar Lapland te reizen. Het idee was om naar Kemijärvi te gaan en daar een beetje vakantie te vieren. En natuurlijk een kleine presentatie van mijn werk te houden omdat ik toch in de residency van het Sculpture and Cultural Centre verbleef.

Maar toen was er onverwacht ook nog het aanbod voor een tentoonstelling in het Culture Centre. Het was een beetje regelen maar met lokale hulp toch gelukt, Pirkko bedankt!


Het Cultureel centrum is een mooi gebouw in het midden van het centrum en in september vinden er allerlei activiteiten plaats.

Mijn tentoonstelling "Into The Woods" is een selectie van de schilderijen uit de Lichen serie, gebaseerd op de Finse korstmossen. In dezelfde kleuren zijn ze gecombineerd met de textiel objecten Tuberiform en de wolstrengen Filiform.






Het is fijn om het werk in zo'n ruime lichte omgeving te zien hangen.


In Finland zijn de mensen gewend om hun naam in het gastenboek te schrijven, ook als ik er niet ben. Dat is leuk om te zien.




Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Quilten

2022 Netjes - nu en toen

2023 Lapland Reminiscenties