2022 Waar vind ik mijn inspiratie in Januari?


Januari vind ik een sombere maand en ik ben dan altijd op zoek naar lichtpuntjes die mij inspireren. Mijn inspiratie komt bijna altijd uit de natuur. Vaak als ik op reis ben maar ook dichter bij huis zoals in de tuin, vind ik kleuren en structuren die me boeien. Ik fotografeer de dingen die me opvallen en vanuit deze foto's ontstaat mijn werk. In mijn werkkamer hangt een kalender die ik in 2015 heb gemaakt van foto's van mijn werk. Het werk bestaat uit ongeveer dertig collages van natuurfoto's die ik gedurende een jaar heb gemaakt. Elke collage heeft een duidelijke kleurstelling. Voor de kalender heb ik twaalf collages geselecteerd die ik qua kleur goed bij een bepaalde maand vind passen. Nog steeds draai ik elke maand een ander blad naar boven en wordt ik geïnspireerd door de kleur die ik zie.

Voor Januari is dat vooral wit, met wat zwart, bruin, donker groen en blauw.




In dit jaar heb ik buiten nog niet veel gezien wat me boeit, maar van één ding word ik altijd blij, Sneeuwklokjes! Ze staan ook nu al een klein beetje boven de grond.




In enkele werkstukken komen ze ook voor, zoals op een pagina uit een boekje in de VSP-serie. Over deze serie zal ik later een keertje meer schrijven.


En ook op enkele postzegel paneeltjes. 



De postzegelpaneeltjes zijn hopelijk eind van de maand op een tentoonstelling te zien.

Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Lapland Reminiscenties

2023 Stammen en Stronken

2022 Netjes - nu en toen