2022 Ditjes en Datjes in Februari

Er zijn denk ik bij elke kunstenaar wel periodes waarin je druk met van alles bent, zonder dat je concreet kan zeggen waar je nu mee bezig bent. Het lijkt alsof je niets doet, maar eigenlijk gebeurt er ongemerkt van alles.

Voor mijn textiel werk heb ik nieuwe naam-labels besteld en ik ben erg blij met het resultaat. De boompjes erop zijn een leuke verwijzing naar al het werk dat met "Into The Woods" te maken heeft.


Ik ben bij collega Els langs geweest om onze samenwerking voor een tentoonstelling, deze zomer, vorm te geven. Als je elkaar en het werk in wording ziet, dan kom je snel tot nieuwe ideeën en praktische oplossingen voor knelpunten. En ik mocht in haar stoffenverzameling lapjes uitzoeken. Een gezellig en productief bezoek.




Tijdens een rondje kringloop op zoek naar materialen, kreeg ik gratis een hele verzameling kleine beertjes. Dat kwam goed uit want ik ben op het moment bezig met het maken van wat kleiner werk.


Het personeel van de lokale kringloop weet dat ik soms veel dezelfde spullen kan gebruiken en denken dus met me mee. Zo kwam ik in het bezit van een grote doos met naaigarnituurtjes. Vroeger kreeg je ze in elk hotel, tegenwoordig zijn ze moeilijk te vinden.



Mijn inspiratie in februari komt ook uit mijn tuin. Bloeiende krokussen op de eerste zonnige voorjaarsdag. Dit licht paars vind ik een geweldige kleur om mee aan de slag te gaan.




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Lapland Reminiscenties

2024 Toscane