2022 De rode wolk - een begin

Als lid van de lokale kunstkring probeer ik regelmatig mee te doen aan hun activiteiten.  Elk jaar wordt er een groepstentoonstelling met een jaar thema georganiseerd. Voor 2022-2023 is gekozen om je te laten inspireren op het werk van een oude meester. De keuze in materiaal en kunstenaar zijn vrij. Het mag zo goed mogelijk in de stijl van de oorspronkelijke kunstenaar of je kan je laten inspireren en een eigen vertolking maken.  

Ik heb gekozen om mij te laten inspireren door Piet Mondriaan. Niet het abstracte werk maar één van zijn vroege landschappen. Deze schilderijen heb ik voor het eerst, als kind, in Den Haag in het museum gezien. En nog altijd zijn het schilderijen die ik graag zie. Ik word blij van de kleuren en de vrije manier van schilderen. Leuk toeval 2022 is het jaar dat het 150 jaar geleden is dat Mondriaan is geboren.

De rode wolk heb ik gekozen als kunstwerk. Een olieverf op karton uit 1907-1909, afmeting 75x64cm.


Ik ga niet schilderen maar proberen het werk in textiel vorm te geven, maar hoe? Meestal maak ik mijn VSP (Very Small Portfolio) boekjes na afloop van een project. Dit keer ben ik ermee begonnen, om te zien hoe ik de rode wolk wil gaan weergeven.

startmateriaal





landschap zonder wolk


Ik weet niet zeker of ik voor figuratie wil kiezen of liever abstract.




Wat het precies gaat worden weet ik nog niet, maar door op deze manier met het onderwerp bezig te zijn kom ik toch op nieuwe ideeën. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Quilten

2022 Netjes - nu en toen

2023 Lapland Reminiscenties