2022 Opnieuw in Gorredijk

In mei had ik de gelegenheid voor een artist in residencie in het Utopahuis in Gorredijk. Vanwege corona moest ik dit verblijf vervroegd afbreken. Gelukkig kreeg ik de gelegenheid om nog twee weken in december te komen om te werken.


Het landschap ziet er heel anders uit, maar de geweldige ruimte is hetzelfde. Ik heb op verschillende plekken werktafels in gebruik, geweldig!







Omdat deze residencie niet was gepland, had ik ook niet een vast plan om uit te voeren. Ik heb deze periode gebruikt om werk voor te bereiden, experimenten uit te voeren, werk af te maken en inspiratie in dit winterlandschap op te doen en een bezoek aan Hawar kunnen brengen. Hieronder een korte impressie.

Werk voorbereiden


1 stapels stukken leer in stukjes geknipt, voor een project in wording


2 heerlijk zitten haken voor een nieuw werk in mijn Bosbodem serie


3 heel veel blaadjes gemaakt voor de berkenbomen die in september in de tentoonstelling Boek&Bos       worden gepresenteerd

experimenteren



Ik had een schapenvacht gekregen en daar was ik afgelopen zomer in Finland al mee begonnen om te kijken of ik ermee kon vilten. Hier in Friesland ben ik daarmee verder gegaan.



 Deze vormen vind ik interessant om mee verder te gaan, wordt vervolgd.

Ook met de restjes vilt wol die ik uit Finland had meegenomen ben ik verder gegaan. Het zijn een soort bladvormen geworden, die nog een bestemming moeten krijgen. Hier gepresenteerd op de kersenboom voor de residencie.




werk af maken 

In mei was ik begonnen met de Rode Wolk, helaas niet afgemaakt en te laat om in te sturen voor de tentoonstelling. Toch nog afgemaakt.


bezoek aan Hawar  

Met SteekPlus collega Rolanda een bezoek aan de tentoonstelling bij Hawar gebracht, een inspirerende plek.


winter inspiratie 





Het is een inspirerende en productieve periode voor mij geweest. Met veel materiaal om het komende jaar mee verder te gaan en volop ideeën voor de toekomst. Jammer dat na mijn verblijf de residencie definitief wordt gesloten.



Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Lapland Reminiscenties

2022 Netjes - nu en toen

2023 Stammen en Stronken