2023 Quilten

Sinds januari dit jaar ben ik lid van het Quiltersgilde. Dat is niet omdat ik quilts maak, of misschien nog niet maak. Maar omdat ik van werken met textiel houd en mijn werkproces erg lijkt om het maken van quilts. Materiaal (vaak gebruikt), verzamelen, op kleur selecteren, kleine stukjes maken en deze aan elkaar maken tot één geheel. Zoals bij onderstaand vloerkleed Lente.



Op 22 maart was er een regiobijeenkomst van het Quiltersgilde in Brabant, mijn eerste kennismaking. Het was een interessante dag met veel dames die hun quilts toonden, een stand van een winkel met benodigde materialen. 




En we kregen materiaal om zelf een bakje te maken van hexagons. Voor iemand die nog nooit iets ge quilt heeft een hele uitdaging, maar ik had hele behulpzame en ervaren buurvrouwen.








Zo moet het gaan worden, hopelijk lukt het me om het af te maken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Lapland Reminiscenties

2022 Netjes - nu en toen

2023 Stammen en Stronken