2024 Schotland - Cove Park

Deze zomer had ik de mogelijkheid om een langere periode in Schotland te verblijven en ook daar te werken.


Cove Park Artists Residency ligt in een natuurgebied aan Loch Long aan de westkust van Schotland. Het is een prachtige locatie. 




Vorig jaar waren we er een weekje en hadden toen alleen een kamer, dit keer had ik een geweldige studio ruimte tot mijn beschikking.



Niet verkeerd om te werken met zo'n uitzicht.

Op de heenweg hebben we Lochcarron textiel fabriek bezocht, ik had de gelegenheid om voor deze werkperiode een selectie te maken uit hun restmateriaal. Een feestje om in de fabriek rond te kijken! Ik ben erg dankbaar voor hun medewerking.



In het Jacobs-gebouw van de residency heb ik deze stoffen gesorteerd. Prachtig hoe alle kleuren overeenkomen met het landschap.


Deze wollen tartanstoffen ga ik thuis verder verwerken.

Tijdens mijn verblijf in Cove Park heb ik ander restmateriaal van Lochcarron gebruikt om mee te werken.
Van de zelfkanten van de wollen stof voor sjaals ben ik begonnen om een soort vazen en schalen te maken. 

Om deze repen aan elkaar te zetten, heb ik de beschikking over een indrukwekkende hoeveelheid garen in dezelfde kleuren van de tartans. Ook dit is restmateriaal van het weefproces.



 


Het is nog werk in wording maar ik ben blij met de eerste resultaten.


Ook deze kleuren passen geweldig in het landschap, de kust van Loch Long.


Loch Long is een Loch met een directe verbinding met de zee. Een geweldige plek om met laag water te wandelen en foto's te maken en spullen te verzamelen.









Prachtige kleuren zeewieren gefotografeerd.


Een hele verzameling aardewerk fragmenten en ook veel glas gevonden.


Ondanks de buien, een prachtig landschap.

Maar ook bovenop de heuvel is het landschap indrukwekkend, inclusief distels en Schotse hooglanders.










En af en toe een passerende onderzeeër.

Naast het werk met de Schotse stoffen heb ik ook doorgewerkt aan mijn korstmos werkstuk.





Er zijn hier prachtige goudgele korstmossen op de stenen op het strand.




Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Lapland Reminiscenties

2024 Toscane