2024 Geleend Landschap - stenen

 

Deze zomer is in de galerie van Hawar de tentoonstelling “Geleend Landschap” te zien. Met deze tentoonstelling  wil ik bezoekers het gevoel geven dat ze niet naar een kunstwerk kijken maar dat ze in een landschap stappen, de natuur moet voelbaar zijn.

Al mijn werk begint met een idee, één exemplaar of een klein stukje materiaal. Naarmate ik meer van hetzelfde materiaal krijg of vind, groeit een werkstuk uit tot een groter geheel of een serie werkstukken. Een voorbeeld van hoe een klein idee (bijvoorbeeld een lijn op stenen) uitgroeit tot een groter geheel, is de serie Swaddled Stones (ingebakerde stenen). 





Het worden steeds meer ingebakerde stenen, maar er ontstaan ook variaties hierop.

Zoals bij de recente serie ''Cups".



Deze zijn gemaakt van resten wol die ik vorig jaar van een textielfabriek in Schotland heb gekregen.


Het idee om dit keer kiezels te gebruiken komt ook uit Schotland. 
Daar fotografeerde ik vorig jaar stenen van vilt op kiezels op het strand.


Net zoals mijn materiaalgebruik, is ook mijn werkproces een kringloop. 

De inspiratie komt uit het landschap, het werk dat ik maak wordt in het landschap gefotografeerd en dat levert vaak weer een nieuw idee of werkstuk op.





Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 Lapland Reminiscenties

2024 Toscane

2023 Boek&Bos